![[02-2021] EDUKO - SZKOLENIA OBOWIAZKOWE](http://edukoopolskie.pl/file.php?i=wydarzenia/4f6c0908b09b44bee3edae213657da72.jpg)
Formularz rejestracyjny na szkolenia dostępny jest na stronie:
www.szkolenia.eduko.opole.pl
piątek, 26 lutego 2021 r.
O animacji i edukacji kulturowej czyli co ma być pierwsze: jajko czy kura?
I Grupa: godz. 10.00 - 13.00
II Grupa: godz. 17.00 - 20.00
wtorek, 2 marca 2021 r.
Jak zrobić żeby ludziom chciało się chcieć dłubać w Kulturze?
I Grupa: godz. 10.00 - 13.00
II Grupa: godz. 17.00 - 20.00
Szkolenia odbędą się on-line na platformie szkoleniowo-konferencyjnej!
O animacji i edukacji kulturowej czyli co ma być pierwsze: jajko czy kura?
Cel:
Celem jest porozmawianie o Kulturze w narzeczach przyjaznych plemion: Animatorów, Nauczycieli, Liderów… a jak trzeba to i Urzędników. Jak dobrze pójdzie, to znajdziemy wspólny język i wyznaczymy teren do budowy wspólnej wioski BMK.
Zagadnienia:
W ramach spotkania obecna będzie tematyka:
- Wielowymiarowa Kompetencja Kulturowa (WKK) - 5678 odcinek serialu “Czym jest Kultura?”
- “W co się bawić?” czyli WKK jako edukacyjny plac zabaw dla edukacji kulturowej
- Dlaczego trudno nam spać po nocach? - o pełni księżyca i wyzwaniach stojących przed animacją i edukacją kulturową tu i teraz
- Nowe narzędzia w torbie hydraulika… a jak nie będzie zainteresowania tym tematem, to porozmawiamy o tym czy nowe trendy w pedagogice pasują do edukacji kulturalnej?
Metody:
Jak będzie wyglądać nasze spotkanie? Można się spodziewać że:
- Prowadzący będzie mówił a uczestnicy będą słuchać (także o tym dlaczego ten program jest napisany tak dziwnie) - metody podawcze
- Uczestnicy będą mówić i/lub pytać a prowadzący i inni uczestnicy będą mówić i odpowiadać - metody dyskursywne
- Na ekranach będą chmurki ze słowami i tablice z karteczkami i inne takie tam… - metody aktywizujące i elementy warsztatowej pracy grupowej online
Efekty:
Jeśli wszystko dobrze pójdzie to uczestnicy:
- będą wiedzieć więcej o kulturze jako przestrzeni pedagogicznej
- poznają się lepiej i łatwiej im będzie się porozumieć w sprawie wspólnej pracy
- wzajemnie naładują sobie wewnętrzne akumulatory mocy i bardziej im się będzie chciało tej edukacji kulturowej
- stracą kilka godzin, a może dni na myślenie o kulturze i tego jak jej uczyć, bo po spotkanie nie będzie im to dawać spokoju.
Jak zrobić żeby ludziom chciało się chcieć dłubać w Kulturze?
Cel:
Cle to oswoić trudne słowa takie jak: “angażowanie”, “motywowanie”, “role społeczne”, “proces grupowy” itp. i nauczyć się z nich robić taki użytek żeby ludzie nie mogli się doczekać kiedy ich zagonimy do roboty i edukacji.
Zagadnienia:
Rozpętamy wspólnie intelektualną burzę wokół takich fundamentalnych zagadnień jak:
- Dlaczego jednym się chce, a innym nie?
- Jak to zrobić żeby im się chciało?
- Klik-pstryk i inne genialne sztuczki Robert C., oraz dlaczego w Kulturze jest on po Ciemnej Stronie Mocy?
- Ludzie są różni i to jest dobre! Tylko czy to nam się przyda…?
- Czy jak ktoś mówi o nas “homo sociologicus” to nas obraża i co z tej wiedzy może wynikać?
Metody:
Jak będzie wyglądać nasze spotkanie? Można się spodziewać że:
- Prowadzący będzie mówił a uczestnicy będą słuchać (także o tym dlaczego ten program jest napisany tak dziwnie) - metody podawcze
- Uczestnicy będą mówić i/lub pytać a prowadzący i inni uczestnicy będą mówić i odpowiadać - metody dyskursywne
- Na ekranach będą chmurki ze słowami i tablice z karteczkami i inne takie tam… - metody aktywizujące i elementy warsztatowej pracy grupowej online
Efekty:
Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że po spotkaniu uczestnicy:
- będą z większym spokojem znosić ludzi wiedząc dlaczego nikt ich nie słucha
- będą wiedzieć co trzeba zrobić żeby jednak zaczęli słuchać
- będą lepiej rozumieć człowieka jako Osobę i jako Członka Grupy
- a wiedząc i potrafiąc to wszystko, lepiej będą docierać do ludzi z Dobrą Nowiną Kultury.
O prowadzącym:
Jacek Gralczyk – Z wykształcenia pedagog. Z wewnętrznej potrzeby animator kulturalny i społeczny. Przez kilkanaście lat dyrektor domu kultury. Od początku istnienia stowarzyszenia, związany z Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL – członek Rady Programowej. Obecnie edukator i ekspert. Między innymi: wykładowca Collegium Civitas i edukator Instytutu Edukacji Zaangażowanej im H. Radlińskiej. Aktywnie zaangażowany w realizację programów Narodowego Centrum Kultury, przede wszystkim programu wsparcia domów kultury „Dom Kultury+” i programu wsparcia edukacji kulturowej ”Bardzo Młoda Kultura”. Współorganizator inicjatywy Forum Kraków – zrzeszenia animatorów kultury z terenu całego kraju. Członek zespołu tworzącego koncepcję i aktywny uczestnik wszystkich edycji Niekongresu Animatorów Kultury.
Polecane wydarzenia

